IK, DANNY VERMEEREN, MAAK NOOIT FOUTEN…

...ALLES wat ik in het verleden besloten heb, waren de BESTE beslissingen die ik kon nemen…

…op DAT MOMENT!

Beslissingen, gebaseerd op de FEITEN, ERVARINGEN en WETEN die ik op DAT MOMENT in mij droeg.

Soms zijn de resultaten NIET die ik verwacht had, soms zijn de resultaten DIE, die ik verwacht had.


LATER…

Later komt er KENNIS, ERVARING en WETEN in mij bij, waardoor ik zie dat de keuze die ik TOEN gemaakt had ook anders had kunnen zijn.

Dan kijk ik terug op toen en zie en voel dat het TOEN de beste keuze was, die ik maken kon op DAT MOMENT.


OPNIEUW KIEZEN…

NU, maak ik OPNIEUW een KEUZE opnieuw de BESTE KEUZE die ik NU kan maken en ik Weet dat ik misschien later mijn huidige keuze OPNIEUW zal veranderen omdat ik dan NIEUWE kennis, ervaring en Weten in mij heb die nu nog niet beschikbaar is. 


WIJ ALLEN MAKEN NOOIT FOUTEN…

…we nemen ALTIJD de BESTE BESLISSING die er DAT MOMENT te nemen is en naderhand moeten we dan die keuze dan misschien veranderen, omdat DAN een ANDERE KEUZE beste keuze is geworden.


JE KUN HET VERGELIJKEN MET HET NAVIGEREN VAN EEN ZEILJACHT

We vertrekken uit de haven en we weten EXACT de coördinaten van de haven waar we naar toe willen zeilen. Door allerlei atmosferische invloeden, stroming van de zee en invloed van andere schepen, wijkt het zeiljacht van zijn koers af, 100% zeker…

Door constant nieuwe beslissingen te nemen, sturen we het jacht bij, zorgen we ervoor dat we op koers blijven van onze einddoel en zo bereiken we ALTIJD ons doel. 

Soms bereiken we het doel later, misschien zelfs veel later, dan we verwacht hadden.
Soms bereiken we het doel op een totaal andere manier dan we gepland hadden, maar we bereiken ons doel, dat is ZEKER.
Soms is het ziet het doel er heel anders uit dan we verwacht hadden, maar het is en blijft ons doel en we hebben het bereikt!


WE ZIJN TROTS DAT WE ONS DOEL BEREIKT HEBBEN!

We hebben ons doel bereikt, de haven waar we heen wilde zeilen en we vinden NIET dat we onderweg steeds fouten hebben gemaakt! Het is toch HEEL NORMAAL dat we bijsturen?!

We hebben toch enkel en alleen steeds maar weer de nieuwe beslissingen genomen, gebaseerd op de NIEUWE kennis, ervaring en Weten wat ons onderweg beschikbaar kwam.

WANNEER WE BIJSTUREN, HEBBEN WE DAN EEN FOUT GEMAAKT?

In ons eigen leven reageren we vaak heel anders op het feit dat we MOETEN bijsturen!

Dan nemen we het ons WEL KWALIJK! Dan moet de eerste keuze DIRECT de JUISTE keuze zijn het moet DIRECT de PERFECTE keuze zijn??!

Weet je, we sturen gewoon bij, meer niet…

Zo bereiken we EXACT onze eindbestemming door het CONSTANT nemen van nieuwe beslissingen gebaseerd op de nieuwe gegevens die we dan weer hebben.

In ons leven oordelen we vaak WEL heel negatief over ons zelf wanneer we (moeten) bijsturen, we vinden dan dat we fouten hebben gemaakt, dat we het niet goed doen, dat we mislukt zijn, dat we niet goed zijn…

Dit negatief oordelen over onszelf blokkeert ons en kan ons zelfs tot stilstand brengen!


PAS DIT TOE OP JE LEVEN EN BEREIK SNOERECHT JE DOELEN…

Pas deze analogie van het zeilen toe op jouw leven, het verwijdert je van het gevoel dat je het fout doet en maakt het mogelijk nieuwe beslissingen te nemen zodat het verder gaat.

Daardoor worden we zekerder en koersen, al zwabberend, met veel minder moeite SNOERRECHT op ons doel af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten